Primär Joel Roxby 9391

Primär skapar trivsamma och miljövänliga arbetsplatser 

Det är många faktorer som bidrar till en trevlig arbetsplats, allt från hur rent det är till om det finns frukt i fikarummet. Primär erbjuder helhetslösningar inom arbetsplatsservice som ökar trivseln och produktiviteten på din arbetsplats.

Experttips direkt i inkorgen? Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få smarta tips och branschnyheter.

Det är många faktorer som bidrar till en trevlig arbetsplats, allt från hur rent det är till om det finns frukt i fikarummet. Primär erbjuder helhetslösningar inom arbetsplatsservice som ökar trivseln och produktiviteten på din arbetsplats.

Ett av Primärs verksamhetsområden är arbetsplatsservice – tjänster som underlättar vardagen och förbättrar upplevelsen för alla som befinner sig på en arbetsplats. Det innefattar allt från receptionstjänster, konferensservice, frukt- och växtservice till kontorsmaskiner och kontorsmaterial, posthantering och uthyrning av entrémattor.

 

Joel Roxby jobbar som affärsenhetschef och har ansvar för Primär Service Management. Han berättar att flera kunder har varit hos Primär i tio år eller längre, vilket han ser som ett kvitto på att kunderna är nöjda.

– Vi jobbar mycket med att skapa långvariga kundrelationer. Hos oss får alla kunder en dedikerad kontaktperson, en kontaktväg för de olika tjänsterna vi levererar. Så i stället för att ha tio olika kontaktpersoner för tio olika tjänster får de en och samma. De får även allt samlat på en faktura.

 

De flesta av Primärs kunder är kontor, fastigheter och köpcentrum, men enligt Joel är alla som har en arbetsplats möjliga kunder.

– Vi erbjuder helhetslösningar men kan även täcka in de delar som våra kunder internt har svårt att hinna med. Oavsett storlek och uppdrag ligger fokus på att skapa de bästa förutsättningarna för våra kunder, så att de kan fokusera på sin kärnverksamhet. På Primär har vi mängder av olika kompetenser och roller som jobbar för att möta våra kunders behov. Vi har en samordnare som håller i kontakten med kund, som kvalitetssäkrar och håller regelbundna avstämningar. Vi har också personer som sitter ute på plats hos kunden. Det kan exempelvis vara receptionister, Office Managers, vaktmästare och liknande.

Möjlighet till kostnadsfri servicerevision

För företag som är intresserad av ett samarbete erbjuder Primär en kostnadsfri servicerevision. I den går Primär igenom företagets alla leveranser och kostnader samt presenterar ett förslag på hur de kan göra det billigare. Ofta kan det leda till en kostnadsbesparing på 15–20 procent eller mer, menar Joel. Han berättar att det också går att få en grön servicerevision.

– Om kunden vill så kan vi också presentera hållbara alternativ till deras nuvarande lösningar. Det kan handla om ekologisk frukt, catering från lokala restauranger eller att köpa en restaurerad kaffemaskin i stället för en ny. Men vi har också entrémattor och kontorsmaterial av återvunna material.

Tre fördelar med arbetsplatsservice

Vi bad Joel sammanfatta och lista några fördelar till varför man borde köpa in tjänster från Primär.

  1. Smidigt – Hos Primär slipper du flera kontaktvägar och får istället en kontaktperson för alla servicetjänster.
  2. Hållbart – Primär tar hand om hållbarhetsarbetet och ser till att ditt företag opererar så klimatsmart som möjligt.
  3. Effektivt – Vi levererar allt som behövs för att en fastighet ska fungera så att ni kan fokusera på det ni är bäst på.

Experttips direkt i inkorgen? Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få smarta tips och branschnyheter .